Bierbrouwpakket

Homepagina Forums Hobby Bierbrouwen Bierbrouwpakket

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Robert 1 maand, 1 week geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

TechieJason
    Bijdrager

Hi mancavers!

Een vriend van mij gaat de uitdaging en wil zijn eigen bier gaan brouwen op kleine schaal. Nu vroeg hij mij of ik een goed beginnerspakket wist. Ik dacht dit is de goede plek om even te informeren. Hebben jullie ideeen wat ik hem kan aanraden? Thanks!

Hey TechieJason, hier is Freek van de Mancave!

Wij hebben zelf laatst ook ontdekt hoe je bier zelf moet brouwen. Niet alleen dat, we hebben daar ook een video over gemaakt die je hier kan zien:

In ons artikel zou je ook nog iets meer kunnen lezen over de verschillende websites en resources over dit onderwerp. Een tip: zoek een lokaal bierbrouwwinkeltje op en laat je daar ook even goed informeren over de verschillende spullen die je nodig hebt. En vooral… heel veel plezier gewenst, hopelijk lukt het.

We hebben ook ons bier geproefd met een bierkenner, die heeft ook nog wat tips:

SteveJobs
    Bijdrager

Leuk man bierbrouwen!

Robert
    Bijdrager

Hi Json,

Voor recepten en ook beginnertips kun je eens kijken op de site van Twortwat.
    Zelf haal ik mijn spullen bij het Brouwhuis in Almere. Hier heb je kant en klaar paketten, maar ook losse ingredienten.

Kijk ook voor inspiratie naar de filmpjes die we samen met de Mancavers afgelopen winter hebben geschoten.

ps deel wat fotos als je aan de slag gaat.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

IN SAMENWERKING MET

Abonneer op de nieuwsbrief!

Ben jij een mancaver? Meld je dan aan voor onze gave nieuwsbrief!